Co to w ogóle znaczy?
Właściwy ton mowy w biznesie ma 5 cech charakterystycznych.
Jest to ton:
1. spokojny i zrównoważony – stabilny i spokojny głos, niezależnie od sytuacji, co sygnalizuje, że emocje są pod kontrolą; bez podnoszenia głosu ani reakcji impulsywnych, nawet w stresujących momentach. Pracownicy nie chcą być adresatem, czy choćby świadkiem, Twoich złych emocji.
2. ciepły i empatyczny – czyli taki, który wyraża zrozumienie i troskę o uczucia rozmówcy. Dzięki ciepłej, ale nie przesadnie emocjonalnej barwie głosu, można zademonstrować otwartość na emocje innych.
3. o wyważonym tempie mowy – czyli o tempie umiarkowanym. Zbyt szybkie mówienie może sugerować niepokój, a zbyt wolne może wywołać wrażenie braku zdecydowania lub zaangażowania.
4. neutralny emocjonalnie w trudnych momentach – gdy pojawia się konflikt lub emocjonalnie naładowana sytuacja, ton głosu powinien pozostać neutralny i rzeczowy, ale jednocześnie pełen empatii. Nie należy popadać w ostry, chłodny ton, ale pokazywać opanowanie i gotowość do rozwiązania problemu.
5. zachowujący troskę i łagodność w głosie – czyli taki ton, który pomaga w zarządzaniu napięciami oraz trudnymi emocjami zarówno u siebie, jak i u innych. Nie chodzi tu o bycie nadmiernie uległym, ale o utrzymanie pozytywnego i wspierającego tonu, który promuje wzajemny szacunek, otwartość na opinie innych oraz zdrową komunikację emocjonalną.
Tylko tyle i aż tyle.


